Σχετικά με την γραμμή κίνησης, δίνουμε έμφαση στη μετάδοση, καθώς παραμένει το πιο «παρεξηγημένο» σύστημα από πλευράς οδηγών και αυτοκινητιστών, αρκετοί από τους οποίους δεν ξεχωρίζουν ένα αυτόματο από ένα αυτοματοποιημένο σύστημα.
Οι συνεχείς συγχωνεύσεις, συνενώσεις και απορροφήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη έχουν περιορίσει τον αριθμό των φορτηγών σε ελάχιστες μάρκες. Έτσι, σήμερα, η Ευρώπη γενικά και η Ελλάδα ειδικότερα, καλύπτει τις ανάγκες έλξης πάνω σε 7 μόνο μάρκες (όταν στα τέλη της δεκαετίας του '70 αυτές ήταν 24).
Στη Γερμανία Mercedes-Benz και MAN, στη Σουηδία SCANIA και VOLVO, αλλά μαζί της και η γαλλική RENAULT που τώρα και αρκετά χρόνια έχει εξαγοραστεί από τους σουηδούς του Γκέτεμποργκ. Στην Ολλανδία έχουμε την DAF η οποία ελέγχεται από τον αμερικάνικο όμιλο PACCAR και νοτιότερα στην Ιταλία ακμάζει η IVECO που ανήκει στο γκρουπ της FIAT μαζί με την ASTRA.
Βεβαίως, στην Ευρώπη κυκλοφορούν και άλλα φορτηγά παραγωγής διαφόρων κατασκευαστών οι οποίοι όμως έχουν εδραιωθεί κυρίως στις χώρες που εδρεύουν. Για την ιστορία, αξίζει ν' αναφέρουμε τις βρετανικές μάρκες Foden, ERF, Seddon Atkinson και Leyland, τις ρωσικές GAZ και KAMAZ, την τσεχική TATRA, τη φινλανδική SISU, την ολλανδική GINAF, τις τουρκικές Ford Cargo και BMC, τη γερμανική VW (έχει περάσει και στην παραγωγή τρακτόρων και βαρέων φορτηγών για την Ευρώπη, ενώ δεκαετίες τώρα δραστηριοποιείται στα βαριά οχήματα με εργοστάσια στη Ν. Αμερική) κ.ά.
Για να γυρίσουμε όμως στο θέμα αυτού του μήνα, που είναι μόνο οι τράκτορες και αναφερόμενοι στη σωστή επιλογή αυτών, έχουμε υπόψη μας μόνο τις μάρκες που εκπροσωπούν πάνω από το 95% της ελληνικής αγοράς, δηλαδή Mercedes-Benz, MAN, Volvo, Scania, DAF , Renault και Iveco.
Στο κείμενο δεν «φωτογραφίζουμε» κανένα απολύτως αυτοκίνητο, αλλά τα παραθέτουμε με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους δίπλα, για μια συνοπτική ενημέρωση των αναγνωστών μας.
Βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν τράκτορα είναι βέβαια η ελκτική του δύναμη, η ροπή (κυρίως) και η ισχύς του κινητήρα. Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης το βάρος που μπορεί να δεχτεί στο πέταλο (πλάκα επικαθήσεως) όπως και το απόβαρό του και η διάταξη των αξόνων. Ακολουθούν μεταξόνιο, αναρτήσεις, τα επί μέρους συστήματα όπως πέδησης, διεύθυνσης, συστήματα ασφαλείας κ.ά. για τα οποία θα μιλήσουμε πιο αναλυτικά στη συνέχεια.
Σκόπιμα δεν αναφέραμε την καμπίνα, γιατί οι διαστάσεις της και ο εξοπλισμός της είναι από τα βασικότερα κριτήρια αγοράς ενός τράκτορα και γι' αυτήν θα αναφερθούμε στη συνέχεια αναλυτικότερα. Ειδικότερα, μάλιστα οι διαστάσεις της γιατί αυτές σχετίζονται άμεσα (και πρέπει να λαμβάνονται συνδυαστικά υπόψη του αγοραστή) με το μεταξόνιο και το σημείο που βρίσκεται το πέταλο σε σχέση με τον άξονα κίνησης και όλα αυτά πάλι συνδυαζόμενα με το λαιμό του επικαθήμενου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου